
سریعترین قطار غلتکی جهان مجبور شد بسته شود زیرا…
[ad_1]

طبق گزارش Oddity Central (انگلستان) ، واقع در Fuji-Q Highland Park در Fujiyoshida ، ژاپن ، قطار Do-Dodonpa از سال 2001 مجاز به فعالیت است. Do-Dodonpa ، که به دلیل توانایی خود در شتاب صفر تا 180 کیلومتر در ساعت معروف است. تنها در 1.56 ثانیه سریعترین غلتک جهان شد.
Do-Dodonpa علاوه بر سرعت وحشتناک ، دارای طول 1244 متر با ارتفاع بیش از 49 متر است که باعث می شود این قطار در یک شهربازی احساس تیراندازی در هوا و سقوط سنگین را تجربه کند.
علی رغم سرعت “ترسناک” ، Do-Dodonpa هرگز به بازدیدکنندگان صدمه نزده است. در دسامبر سال گذشته ، چند نفر پس از سوار شدن با قطار به یک شهربازی ، استخوان های خود را شکستند. مقامات شش مجروح را ثبت کردند که چهار مورد از آنها شامل شکستگی در ستون فقرات و گردن بود.

نائیا میاساتو ، استاد معماری در دانشگاه نیهون که در زمینه طراحی قطار تحصیل می کند ، اخیراً گفته است که تا دسامبر گذشته ، هرگز در مورد تصادف استخوان شکستن قطار در یک شهربازی نشنیده بود زیرا “طراحی گلایدر مطابق استانداردهای مورد تأیید دولت است. “
آقای میاساتو نمی تواند توضیحی در مورد علت شکستگی استخوان این افراد ارائه دهد ، اما او پیشنهاد کرد که این آسیب می تواند مربوط به شتاب بسیار سریع یک غلتک باشد ، که سه برابر گرانش خود را به اوج رسانده و با شتابی که فضانوردان تجربه کرده اند قابل مقایسه است. در هنگام پرتاب موشک با این حال ، این توضیح نمی دهد که چرا با همان نیرو ، اما قبل از دسامبر سال گذشته ، این پارک هیچ گونه صدمه ای را ثبت نکرده است.
دومین نظریه ای که پروفسور میاساتو مطرح کرده این است که موقعیت بازیکنان در قطارها نیز می تواند علت آسیب دیدگی آنها باشد. Do-Dodonpa از بازیکنان می خواهد که روی صندلی های خود تکیه داده و کمربندهای ایمنی را روی شانه های خود بگذارند و تا جایی که ممکن است بین کمر و پشتی خود فاصله کمتری بگذارند. با این حال ، به گفته Mainichi Shimbun ژاپنی ، یکی از بازیکنان اعتراف کرد که ممکن است در طول بازی به جلو خم شده باشند.
اگر مشکل فنی جدی در عمل مشاهده نشود ، ممکن است به دلیل نحوه نشستن افراد در قطار باشد. اما اگر فردی به طور اشتباه نشسته باشد ، به عنوان مثال ، بین کمر و پشتی فاصله وجود دارد ، کارکنان پارک مسئول بررسی وضعیت نشسته خود هستند. “

نمایندگان Sanjii Technologies ، پارک طراحی Fuji-Q Highlight و واحد طراحی گلایدر Do-Dodonpa ، گفتند که بررسی رابطه بین حوادث فوق بر اساس استانداردهای ایمنی وزارت زمین ، زیرساخت ، حمل و نقل و گردشگری ضروری است.
در تحقیقات اولیه ، مقامات هنوز هیچ مشکل فنی را شناسایی نکرده اند. با این حال ، دولت استان گفته است که تا زمانی که علت آن مشخص نشود ، هنوز گلایدر را تعلیق می کند و برای جلوگیری از چنین حوادثی تلاش می کند.
علیرغم گسترش همه گیری COVID-19 ، ژاپن همچنان اجازه باز کردن پارک های تفریحی در ژوئن 2020 را می دهد. در آن زمان ، مقامات این کشور به قطارها توصیه کردند برای جلوگیری از این بیماری فریاد نزنند. با این حال ، گفته می شود که این امر غیرممکن است ، زیرا گلایدر Do-Dodonpa دارای بزرگترین شتاب در جهان است.
آنچه خاص است این است که آمار انجمن بین المللی پارکها و جاذبه های تفریحی نشان می دهد که احتمال صدمات جدی هنگام سوار شدن بر قطار در یک شهربازی تنها در حدود 1 / 15.5 میلیون نفر است.
ویدئو: تماشای گردشگران با سریع ترین سوار بر جهان (منبع: نقد و بررسی پارک موضوعی)
[ad_2]