
خطر پوسیدگی رادیواکتیو برای درمان سرطان به دلیل تاخیر…
[ad_1]

به گفته رویترز ، بیشتر از نیمی از محموله های هوایی به جای هواپیماهای مخصوص حمل بار ، در شکم هواپیماهای مسافربری حمل می شود. اما لغو پروازها به دلیل کاهش میزان مسافر در طی بیماری همه گیر ، بسیاری از شرکت ها را بر آن داشته است تا به دنبال راه حل هایی برای انتقال شیمی درمانی سرطان باشند که با گذشت زمان متلاشی شده و هزینه های حمل و نقل کلی را افزایش می دهد.
قبل از همه گیری ، راکتور هسته ای مک مستر (MNR) در انتاریو ، کانادا ، تنها در طی چند روز توانست ایزوتوپ رادیواکتیو ید-125 را به همه جا منتقل کند.
اما از بهار سال 2020 ، انتقال ایزوتوپ رادیواکتیو ید -125 ، که هر سال تقریباً برای درمان 70000 بیمار سرطانی استفاده می شود ، تا 10 روز به تأخیر افتاده است. “پروازهای کمتری ، بنابراین مسیر حمل و نقل طولانی تر است. این واقعا یک چالش برای تلاش های ما برای ارائه محصولات در همه جا است. “، گفت: کارین استیونسون ، مدیر فروش MNR.
حمل مواد رادیواکتیو پزشکی یک مشکل در کانادا است ، جایی که بازارهای داخلی محدود و کنترل های سفر بین المللی ، مانند دستور قرنطینه 14 روزه ، حمل و نقل مسافر جاده ای را تحت تأثیر قرار داده است. سنگین تر از برخی کشورهای دیگر ، از جمله ایالات متحده نیست. طبق آمارهای دولت ، میزان ترافیک در فرودگاه های کانادا 90 درصد کاهش یافته است. در ایالات متحده ، متخصصان انکولوژی می گویند که آنها در مورد نگرانی های گسترده در مورد حمل و نقل ایزوتوپ های رادیواکتیو در پزشکی چیزی نشنیده اند.
انتقال ایزوتوپ های رادیواکتیو پزشکی یک چالش است زیرا با گذشت زمان تخریب می شوند. در عرض 10 روز ، ید-125 حدود 20٪ از رادیواکتیویته خود را از دست می دهد.
محصول دیگر تهیه شده توسط مک مستر ، هولمیوم -166 ، ماده اصلی در درمان های سرطان کبد که در اروپا استفاده می شود ، QuiremSpheres نام دارد که نیمه عمر آن فقط 27 ساعت است.
یان سیگر ، مدیر اجرایی Quirem Medical مستقر در هلند ، که اخیراً توسط گروه Terumo گروه ژاپن خریداری شده است ، گفت: “زمان مهم است.”
Jerfaas Haalboom مدیر زنجیره تامین Quirem گفت برخی از جلسات شیمی درمانی برای بیماران به دلیل تأخیر در حمل و نقل به تأخیر افتاده است.
علاوه بر این ، شرکت های هواپیمایی در حال حرکت به سمت هواپیماهای کوچکتر با ظرفیت بار کمتر هستند که می تواند منجر به برخوردهای بار شود. مایک استاپای ، مدیر حمل و نقل هوایی Pacer گفت: “حمل و نقل ها همیشه به دلیل بار زیاد هواپیما با مشکل روبرو می شوند.”

در همین حال ، مارکو بلومن ، مدیرعامل Seabury Consulting ، از Accenture Plc ، گفت که اولویت اخیر برای تهیه واکسن COVID-19 ، معادل حدود 0.3٪ از سفرهای هوایی جهانی ، می تواند بر محصولات پزشکی حساس به زمان تأثیر بگذارد. هواپیما
کاهش ارزش حمل و نقل غیرنظامی و رشد تجارت الکترونیکی به دلیل بیماری همه گیر همچنین باعث رونق انتقال از هواپیماهای مسافربری به باری می شود. ظرفیت حمل بارهای بیشتر اما پروازهای کمتری است که باعث سردردهای بالقوه حمل بارهای حساس به زمان مانند رادیو ایزوتوپ ها می شود.
روی بیکیچ ، مدیر تدارکات مرکز تحقیقات و بازرگانی در انتاریو ، گفت که واحد وی برای حمل محصولات به استرالیا از طریق ونکوور به پروازهای مسافران متکی است. این تأخیر حتی باعث شد که بکیچ برخی از محموله ها را از دست بدهد. بکیچ گفت: “برای برخی از مشتریان استرالیایی ، من فقط حدود 90 ساعت قبل از تاریخ انقضا تمام داروها فرصت دارم.”
این چالش ها منجر به افزایش هزینه های حمل و نقل ، جبران هزینه ها در هنگام از دست رفتن محصولات به دلیل تاخیر پرواز یا به دلیل فرصت کمتری برای تحویل مواد توسط شرکت ها می شود.
آقای کارین استیونسون گفت که به دلیل نیاز به ارسال مطالب بیشتر در مدت زمان طولانی ، مک مستر اخیراً هزینه های تحویل خود را پس از داشتن هزینه های اضافی در چند ماه گذشته افزایش داده است.
گابریل فریتاس ، مدیر isoSolution مستقر در ونکوور ، متخصص در منابع و توزیع محصولات پزشکی هسته ای ، گفت که این شرکت با افزایش 20-30 درصدی هزینه حمل و نقل روبرو است. قبل از ترجمه COVID-19 ، Freitas در جستجوی پروازهای رقابتی ضمانت کم هزینه ای را امضا کرد ، اما در حال حاضر شرکت مجبور بود آنچه می تواند بپذیرد.
[ad_2]