به نظر نمی رسد دلیل سقوط هواپیما در اندونزی…
[ad_1]

به گفته Bussiness Insider ، ریچارد ابولافیا – تحلیلگر هواپیمایی در Teal Group ، تحلیلگر هواپیمایی بوئینگ و ایرباس – معتقد نیست که علت سقوط به دلیل خطاهای طراحی بوده است. این مدل هواپیما
“این حتی یک نمونه قبلی از بوئینگ 737 مکس نیست. 30 سال است که وجود دارد ، بنابراین به نظر نمی رسد یک نقص در طراحی باشد. هزاران هواپیمای از این دست ساخته شده است و تولید آن بیش از 20 سال پیش بوده است. بنابراین ، اگر مشکلی در این هواپیما وجود داشت ، پیدا شد “، او به بلومبرگ گفت.
ابولافیا ، کارشناس ، همچنین در یک ایمیل گفت که اگرچه هواپیمای حادثه دیده 26 سال است که کار می کند ، و این بیش از میانگین سن پرواز بسیاری از هواپیماها است ، اما غیر معمول نیست که چنین هواپیمای طولانی مدت هنوز در حال کار است. استفاده شده.
وی گفت: “اگر هواپیما همچنان مطابق رویه های تعیین شده توسط مقامات محلی نگهداری شود كاملاً ایمن خواهد بود.”
در تاریخ 9 ژانویه ، یک بوئینگ 737 فقط چهار دقیقه پس از پرواز از جاکارتا به مقصد پونتیاناک در استان کالیمانتان غربی از رادار خود ناپدید شد. این زمان پرواز معمولاً 90 دقیقه است.
مقامات گفتند که به نظر می رسد هواپیما در دریای جاوه سقوط کرده است. پرواز Sriwijaya Air Indonesia با شماره SJ182 در آن زمان 50 مسافر را شامل می شد که 7 کودک و 12 خدمه در آن بودند.

طبق وب سایت ردیابی پرواز FlightRadar24 ، هواپیما در کمتر از یک دقیقه بیش از 3000 متر سقوط کرد تا اینکه از رادار ناپدید شود.
یک ماهیگیر محلی که شاهد این حادثه بود به بی بی سی گفت که وی دید “هواپیما مانند صاعقه به دریا سقوط کرد و در زیر آب منفجر شد”. گزارش های رسانه ای در اندونزی.
ماهیگیر صلیحین گفت: “هواپیما مانند صاعقه به دریا سقوط کرد و منفجر شد.” وی افزود: “انفجار آنقدر نزدیك ما اتفاق افتاد ، بقایای تخته سه لا به قایق ما سقوط كرد.”
هواپیمای سقوط کرده یک بوئینگ 737-500 26 ساله بود و متعلق به سری 737 کلاسیک بود که در سال 1999 به تولید خود پایان داد. علت سقوط مشخص نشده است.
این حادثه مشکوک در زمینه بوئینگ رخ داده است که در سالهای اخیر مشکلات زیادی داشته است.
در اکتبر 2018 و مارس 2019 ، دو هواپیمای بوئینگ 737 مکس سقوط کرد که در مجموع 364 نفر کشته شدند. پرواز با 737 مکس در سراسر جهان ممنوع است ، در حالی که رگولاتورها و بوئینگ تلاش زیادی کرده اند تا ایراد اصلی این خانواده را برطرف کنند. در اواخر سال 2020 ، پس از تحقیقات فشرده ، اداره هواپیمایی فدرال به 737 مکس اجازه پرواز دوباره داد.
این هفته ، بوئینگ با پرداخت 2.5 میلیارد دلار جریمه برای حل و فصل ادعاهای توطئه مربوط به رسوایی سری Boeing 737 Max موافقت کرد.
دیوید کالون ، مدیر عامل بوئینگ گفت که این تصمیم انتخاب درستی برای این شرکت بوده است.
“این یک یادآوری جدی برای همه ما از تعهد ما برای شفافیت با نهادهای نظارتی و عواقبی است که در صورت عدم موفقیت هر یک از شرکت ها ممکن است با آن روبرو شود. این انتظارات را بردار “
[ad_2]