اندونزی از وسایل نقلیه غواصی بدون سرنشین برای جستجوی…
[ad_1]

به گزارش رویترز (انگلیس) ، اندونزی غواصی زیر آب با کنترل از راه دور را برای کمک به غواصان در جستجوی بقایای اجساد قربانیان و همچنین جعبه های سیاه هواپیماهای خود مستقر کرده است. Sriwijaya Air.
یوسف لطیف ، سخنگوی آژانس جستجو و نجات باسارناس ، در تاریخ 12 ژانویه گفت: “امروز ، ما هنوز در جستجوی قربانیان هستیم.”

غواصان منطقه جستجو را باریک کرده اند و طبق آن جعبه سیاه در آنجا قرار دارد. اما مقامات گفتند که تلاش برای جستجو توسط لاشه هواپیما با مشکل روبرو شده است.
آنها یک وسیله نقلیه زیر آب با کنترل از راه دور مستقر کردند تا به موتورهای جستجو در یافتن بستر دریا کمک کنند. در همین حال ، کشتی های نیروی دریایی توانایی اسکن امواج سونار از سطح زمین را دارند.

پس از یافتن اطلاعات پرواز و جعبه سیاه ، انتظار می رود کمیسیون ایمنی حمل و نقل ملی اندونزی (KNKT) در 3 روز اطلاعات پرواز را بخواند.
بوئینگ 737-500 شرکت هواپیمایی سریویجایا ایر ، حامل هواپیمایی SJ 182 ، بعد از ظهر 9 ژانویه ، تنها چهار دقیقه پس از پرواز از فرودگاه اصلی جاکارتا ، در دریای جاوا ، اندونزی سقوط کرد. این هواپیما 50 مسافر ، 12 خدمه از جمله 10 کودک را حمل می کند که همه آنها شهروند اندونزی هستند.
مقامات اندونزیایی تلاش خود را برای یافتن قربانی و بقایای موجود در آبهای بین جزایر Lankang و Lucky ، در سواحل شمالی جاکارتا متمرکز کرده اند. آنها همچنین یک مرکز ویژه در فرودگاه سوپادیو Pontianak ایجاد کرده اند تا از خانواده بستگان مسافران برای شناسایی ، نمونه DNA بگیرند. مقامات همچنین تأیید کردند که اعضای بدن و لباس قربانیان پیدا شده است.

پلیس اندونزی اولین قربانی حادثه 11 ژانویه را شناسایی کرد. بر این اساس ، جسد مهماندار هواپیما اوکی بیسمای براساس اثر انگشتان وی شناسایی شد.
همسر اوکی ، که همچنین مهماندار هواپیما است ، در یک پست اینستاگرامی نوشت: “شوهر خوب من ، تو الان در بهشت هستی. و تا وقتی که دوباره با هم دیدار کنیم آنجا خواهی بود.”

این دومین سقوط هوایی بزرگ در اندونزی از زمان سقوط هواپیمای بوئینگ 737 MAX Lion Air در دریای جاوا اندکی پس از برخاستن در سال 2018 است. در این سانحه 189 مسافر و خدمه کشته شدند. شبکه. این هواپیما که در 9 ژانویه سقوط کرد ، یکی دیگر از طرح های اصلی این خط هواپیما است.
با چندین سرنخ موجود در مورد علت ایجاد حادثه کنترل نشده پس از پرواز ، محققان برای تعیین آنچه اتفاق افتاده است به جعبه سیاه اعتماد می کنند.
هواپیمای سقوط کرده هواپیمای Sriwijaya Air تقریباً 27 ساله بسیار مسن تر از بوئینگ 737 مکس آشفته است. مدل های قدیمی هنوز به طور گسترده در دسترس هستند و سیستم پیشگیری از حوادث که باعث ایجاد بحران ایمنی پرواز 737 مکس شود ، ندارند.
[ad_2]